WeCreativez WhatsApp Support
سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟
نیک پلاستیک تمیزی

نیک پلاستیک تمیزی

ظروف یکبار مصرف بهداشتی

سرفصل مطالب

علائم و مشخصات در ظروف یکبار مصرف

علائم و مشخصات در ظروف یکبار مصرف

علائم و مشخصات در ظروف یکبار مصرف ،مصرف كنندگان ظروف یکبار مصرف بایستی به علامت های اختصاری مانند PE ،PP یا PS كه در كف ظروف حك شده است و نحوه استفاده صحیح هر یک از انواع ظروف یکبار مصرف توجه ویژه نمایند.

علائم مذکور نشان دهنده موارد ذیل می باشد:

تولید كننده ظروف یکبار مصرف با درج این علائم، سعی در اطلاع رسانی کاربرد صحیح ظروف یکبارمصرف به مصرف كننده را دارد.

هر یك از این علائم نشانگر نوع مصرف و كاربرد صحیح ظروف یك‌بار مصرف است.

مصرف کنندگان ظروف یکبار مصرف بایستی به نام تولید کننده ظروف یکبار مصرف و همچنین پروانه بهداشتی ساخت ظرف یکبارمصرف توجه نماید.

از خرید محصولات بی نام و فاقد پروانه بهداشتی ساخت خودداری نمایند.

ظروف پلی اتیلنی (PE) برای بسته بندی و نگهداری روغن، سركه و محصولات لبنی (شیر و دوغ) و مواد غذایی با حرارت بالا و مرطوب مناسب است.

استفاده از ظروف پلی پروپیلنی (PP) برای بسته بندی محصولات لبنی ( ماست، خامه، پنیر ) و همچنین زیتون و مواد غذایی با حرارت بالا و مرطوب بلامانع بوده و اخیرا در جهان به جای لیوان‌های یك‌بار مصرف شفاف از لیوان‌های پلی پروپیلنی استفاده می‌شود.

ظروف پلی استایرنی شفاف كه به نام(GPPS) نیز معروف است برای تولید لیوان و ظروف یك‌بار مصرف فقط برای مواد غذایی در دمای معمولی توصیه می‌شود.
از گرم كردن مواد غذایی داخل ظروف یکبار مصرف در مایكروفر خودداری شود.

همچنین ظروف پلی استایرن كریستال برای بسته بندی روغن‌های خوراكی، مارگارین و تمامی محصولاتی كه لایه خارجی آن‌ها چربی بوده و در تماس با بسته بندی است، ممنوع است.

ظروف پلی استایرنی فوم دار (EPS) و ظروف پلی استایرنی (HIPS) نباید برای بسته بندی آن دسته از مواد غذایی (خوراكی و آشامیدنی )كه در زمان پرشدن، نگهداری یا مصرف دما بالاتر از 65 درجه سانتی گراد دارند، استفاده شود

انواع ظروف یکبار مصرف

امتیاز شما به این پست
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *