WeCreativez WhatsApp Support
سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟
نیک پلاستیک تمیزی

نیک پلاستیک تمیزی

ظروف یکبار مصرف بهداشتی

سرفصل مطالب

مزایای استفاده از لیوان یکبار مصرف نیک پلاستیک تمیزی

مزایای استفاده از لیوان یکبار مصرف نیک پلاستیک تمیزی


?مقاومت به مواد الکلی و اسیدی
لیوان یکبار مصرف پلاستیکی چه از نوع شفاف و چه از نوع مات آن‌ نسبت به مواد الکلی و اسیدی مقاومت دارند و با آن‌ها واکنش نمی‌دهند. بسیاری از ظروف پلاستیکی به طور مثال با سرکه واکنش می‌دهند و ذرات پلاستیک را تجزیه و در خود حل می‌کند که برای سلامتی بسیار مضر است. اما ظروف یکبار مصرف به دلیل افزودنی‌های لازم و فرایند ساخت آن،‌ امکان نفوذ الکل و اسید را به بافت‌های درونی پلاستیکی وجود ندارد و از این جهت خطری برای سلامتی ندارد.

? قیمت کمتر
همه می‌دانیم که قیمت لیوان یکبار مصرف نسبت به سایر لیوان‌ها کمتر است و دلیل استفاده گسترده از آن نیز همین است. اگر نگاهی به لیست قیمت‌های لیوان‌های یکبار مصرف بیندازید احتمالا متوجه خواهید شد که قیمت بسته‌های 500 تایی لیوان یکبار مصرف پلاستیکی از یک بسته 6 تایی لیوان شیشه‌ای هم کمتر است و استفاده از آن‌ها در مجالس و مراسمات تا حد زیادی مخارج شما را کاهش می‌دهد.

? تولید گسترده و با تکنولوژی در دسترس
خوشبختانه در کشور ما صنعت تولید لیوان یکبار مصرف چه در نوع پلاستیکی و چه کاغذی دایر است و کارخانه‌های زیادی با هر دو روش ترموفرمینگ و نیمه فرمینگ اقدام به تولید این کالای ساده ولی پراستفاده می‌کنند. تکنولوژی ساخت آن به کشور آلمان برمیگردد و در حال حاضر نیز آمریکا یکی از عمده‌ترین بازارهای تولید و عرضه‌ی ظروف یکبار مصرف و مخصوصا لیوان را در دست دارد. به دلیل قیمت پایین و استفاده‌ی زیاد افراد از آن بازار عرضه و تقاضا نیز در این محصول همیشه با هم در یک راستا حرکت می‌کنند و از این نظر هم کاملا یک صنعت پویا است.

? تجزیه‌ی سریع‌ تر
لیوان یکبار مصرف به دلیل ذات ساده و با ضخامت کمش زیاد در طبیعت نمی‌ماند برعکس خود پلاستیک که تا سالیان سال دست‌نخورده در طبیعت می‌ماند لیوان‌های یکبار مصرف چند سال زودتر تجزیه می‌شوند و اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند این فرایند سریع‌تر نیز می‌شود. با توجه به این مسئله می‌تواند جایگزین خوبی برای پلاستیک‌ها باشند. هرچند متاسفانه یکی از دلایل تخریب طبیعت دورانداختن این ظروف پلاستیکی است. با اینکه این لیوان‌ها سرعت تجزیه شان بیشتر است اما همچنان سال‌ها طول می‌کشد تا از بین بروند.

مطالب جذاب در مورد ظروف یکبار مصرف ارزان

امتیاز شما به این پست
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *