WeCreativez WhatsApp Support
سلام چطور میتونم کمکتون کنم؟
نیک پلاستیک تمیزی

نیک پلاستیک تمیزی

ظروف یکبار مصرف بهداشتی

سرفصل مطالب

تولید ظروف یکبار مصرف

با تولید ظروف یکبار مصرف بیشتر اشنا بشید

امروزه با توجه به برگزاری مراسمات ملی، مذهبی در کشور و همچنین پخش نذورات، ظروف یکبار مصرف به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از آنها به دلایل مختلف از جمله سهولت در مصرف، صرفه جویی در وقت و رعایت مسائل بهداشتی و… به صورت روز افزون رو به فزونی می باشد.

به طور کلی ظروف یکبار مصرف مورد استفاده شده را می توان از مواد مختلفی از جمله:

پلیمرهای مصنوعی، سلولوزی (کاغذی)، آلومینیوم و دیگر پلیمرهای طبیعی (زیست تخریب پذیر) ساخت.حال قصد ما از نوشتن این مقاله درباره ی ظروف یکبار مصرف آلومینیومی می باشد و چگونگی ساخت آنها؟ با ما همراه باشید.

تولید ظرف یکبار مصرف آلومینیومی
خط تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی به چه صورت است؟
آلومینیوم جزء فراوان ترین فلز در پوسته ی زمین است و به صورت ناخالص در سنگ های معدنی مختلفی یافت می شود.بسیاری از ظروف آلومینیومی از آلومینیوم ساخته می شوند که فرایند تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی به شرح زیر می باشد:

در کارخانه پس از دریافت آلومینیوم آن هم به صورت رول، رول را باید از یک سری مجموعه دستگاه های نورد جهت کاهش ضخامت عبور دهند به طوری که در هر بار عبور از هر دستگاه نورد ضخامت آن ۵۰% یا بیشتر کاهش می یابد… نورد آلومینیوم مثل نورد مواد نرم تر نظیر کاغذ و پلاستیک نمی باشد به همین دلیل از یک سری رول های پشتیبانی جهت اطمینان از اعمال فشار مناسب نورد به سراسر بافت از طریق افزایش استحکام و کاهش انحراف رول به کار می برند.

از روان کننده ها نیز برای کنترل فرایند نورد جهت خنک کردن استفاده می کنند.کنترل ضخامت به وسیله ی نظارت پیوسته ی کامپیوتری در هر نورد صورت می گیرد. و هنگامی که فلز به کاهش ضخامت حدود ۷۵ درصدی رسید فلز را در فر مخصوص قرار می دهند تا گداخته شود.

تولید ظرف یکبار مصرف آلومینیومی

در این مرحله از یک ترکیب فود گرید استفاده می کنند که موجب روان سازی مورد نیاز برای شکل دهی ظرف می شود و در محصول نهایی به عنوان یک عامل رهایی برای مواد غذایی موجود در آن عمل می کند. در مرحله ی آخر ظروف آلومینیومی به وسیله ی دستگاه پرس شکل داده می شوند و برجسته کاری و شکل دهی آنها به منظور تزئین و سایر دلایل کاربردی نیز به وسیله ی دستگاه پرس صورت می گیرد.

دستگاه های اصلی مورد نیاز برای فرایند تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی
دستگاه ظروف یکبار مصرف آلومینیومی – دارای جمع کن اتوماتیک
دستگاه استیکر و یا جمع کن اتوماتیک، یکی از اجزایی است که به تکمیل شدن خط تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی کمک می کند.

دستگاه ظروف یکبار مصرف آلومینیومی – دارای پرس مچاله کن
یکی از راه های موثر بر روند تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی، جمع کردن و فشردن ضایعات فویل آلومینیوم است.

قالب دستگاه ظروف یکبار مصرف آلومینیومی – تک کویت و یا دو کویت
بر روی دستگاه های ظروف یکبار مصرف آلومینیومی می توان قالبهای متفاوتی را آن هم به لحاظ اندازه ی ظرف و تعداد کویت نصب نمود. همچنین استفاده از قالب دو کویت که یعنی در هر ضرب میتوان دو عدد ظرف تولید نمود. در نتیجه تعداد تولید ظروف بیشتر می شود.

امتیاز شما به این پست
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *